Źródło grafiki: http://blog.havasworldwide.pl/ |
Słynny wykładowca Wydziału
Humanistycznego UMCS w Lublinie, prof. Jerzy Plis powiedział kiedyś swoim
studentom, że „absolwenci informacji naukowej i bibliotekoznawstwa nie muszą
znać odpowiedzi na wszystkie pytania, ale muszą wiedzieć, gdzie tych odpowiedzi
szukać”.
Przez cały okres studiów
licencjackich na tym kierunku zgadzałam się z tą koncepcją, a po ukończeniu
studiów magisterskich i rozpoczęciu starań o moją karierę zawodową i naukową –
zgadzam się jeszcze bardziej! My, INiBowcy, nie musimy być encyklopedią wiedzy,
ale musimy wiedzieć w jakich źródłach tej wiedzy poszukiwać. Mnie się to
udawało zarówno na studiach magisterskich na kierunku Zarządzanie, jak i na
studiach podyplomowych – Zapewnienie jakości w produkcji lotniczej. Ponadto,
kiedy pracodawca pytał mnie „co potrafię po tym kierunku?”, odpowiadałam –
umiem szukać informacji. Być może jest to pewien skrót myślowy niezrozumiały
dla osób, które nie studiowały informatologii, które nie zajmują się na co
dzień przetwarzaniem informacji, ale jest to prawda.
Umiejętności, które wyniosłam z
INiBu, pomogły mi na Zarządzaniu i Zapewnieniu jakości. Potrafiłam umiejętnie
korzystać ze źródeł wiedzy, poszukiwać literatury, także do pracy magisterskiej
i artykułów naukowych. Uważam, że każdy student i absolwent INiBu powinien
sobie zdawać z tego sprawę. Dzięki temu dotarłam do przedmiotu, który naprawdę mnie
interesuje i którym chciałabym się zajmować. Jest to jakość w każdym aspekcie,
począwszy od jakości życia, jakości procesów psychospołecznych i gospodarczych,
poprzez jakość produkcji, jakość zarządzania i zarządzanie jakością, aż po
jakość procesów logistycznych i jakość informacji. Dlatego też wpadłam na kilka
pomysłów, które zaczęłam lub wkrótce zacznę realizować. Jest to m.in. Qpedia.pl
– Internetowa Encyklopedia Jakości, źródło wiedzy dla studentów i pracowników
jakości. Encyklopedia została utworzona 2 tygodnie temu i potrzeba jeszcze
bardzo dużo pracy, aby można było o niej mówić głośno, ale jest to moje wielkie
marzenie, z którego mam nadzieję niedługo będę dumna. Ponadto pracuję nad
e-bookami, które będą dotyczyły zarządzania jakością i audytów jakości. Planuję
utworzenie własnego sklepu z e-bookami i prezentacjami oraz szkoleniami z tejże
dziedziny. Zaczęłam również prowadzenie blogu o zarządzaniu jakością w praktyce
(http://sprychaoswieciejakosci.blogspot.com/), choć na razie tego akurat
konkretnego projektu nie rozwijam, ponieważ praca nad Qpedią zabiera mi bardzo
dużo czasu. Planuję jeszcze kilka ciekawych przedsięwzięć, takich jak własna
firma szkoleniowa, współpraca z uczelnią, badania naukowe, kolejna encyklopedia
internetowa (ale na razie dość o tym, nie chcę zapeszać), założyć
stowarzyszenie na rzecz jakości oraz czasopismo projakościowe. Chcę stworzyć
nowy magazyn o jakości (szeroko pojmowanej), który będzie kwartalnikiem
bezpłatnym, udostępnianym studentom, pracownikom naukowym, pracownikom jakości,
przedsiębiorstwom i organizacjom zainteresowanym tą tematyką. Chciałabym
pierwszy numer wydać w czerwcu i rozpocząć starania o nadanie ISSN, ale do tego
potrzebuję pomocy. Dlatego też zapraszam do współpracy chętne osoby, które chcą
zdobyć doświadczenie w zakresie składu i łamania tekstu, oprawy graficznej.
Będę mogła odwdzięczyć się referencjami, a i Wy zdobędziecie kolejną pozycję do
swojego CV.
Izabela Sprycha, magister Zarządzania (UMCS), licencjat Informacji naukowej i Bibliotekoznawstwa (UMCS), absolwentka studiów podyplomowych Zapewnienie jakości w produkcji lotniczej (Politechnika Rzeszowska), audytor wewnetrzny systemu zarządzania jakością wg wymagań ISO 9001:2008, AS 9100 C, PART M, PART 21, PART 145 i PART 147. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych, współpracownik portalu eksperckiego Jakosc.biz, założycielka i koordynatorka serwisu Qpedia.pl.
Izabela Sprycha, magister Zarządzania (UMCS), licencjat Informacji naukowej i Bibliotekoznawstwa (UMCS), absolwentka studiów podyplomowych Zapewnienie jakości w produkcji lotniczej (Politechnika Rzeszowska), audytor wewnetrzny systemu zarządzania jakością wg wymagań ISO 9001:2008, AS 9100 C, PART M, PART 21, PART 145 i PART 147. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych, współpracownik portalu eksperckiego Jakosc.biz, założycielka i koordynatorka serwisu Qpedia.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz