Od półtora roku dwóch naszych kolegów, Michał Kuśnierz i
Rafał Kozłowicz, prowadzi własną firmę infobrokerską - Net-Brokers (http://net-brokers.pl/). Skąd pomysł na jej
uruchomienie? Rafał tłumaczy to tak:
„Kiedy byłem w trakcie realizacji zlecenia dla firmy, w
której pracowałem, pomyślałem sobie, że przecież nadal mogę robić to samo co
teraz, ale za większe pieniądze, w swojej własnej firmie, w dodatku zajmującej
się infobrokeringiem i jeszcze paroma innymi interesującymi mnie rzeczami. Firmę
możemy założyć z kolegą w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości (http://www.inkubator.biz.pl/), dzięki
czemu będziemy mieli do kogo zwrócić się o pomoc w razie problemów. Dostaliśmy także
kilka pomocnych narzędzi do prowadzenia firmy. Poza tym wszyscy dzisiaj
koncentrują swoje działania marketingowe na środowisku internetowym, dlaczego
więc by nie pomóc zewnętrznym firmom poprzez na przykład sprzedaż baz danych teleadresowych?”
Michał dodaje: „Pracując w wywiadzie gospodarczym
zrozumiałem, że wielu ludzi nadal nie docenia wartości informacji. Sam pomysł
siedział gdzieś głęboko w mojej głowie już od dawna. Bardzo pociąga mnie możliwość
kreowania własnej marki, pracy nad sobą czy wykorzystywanie własnej
kreatywności. Pewną systematykę pracy wyrobił we mnie ‘Palimpsest’. Pomagałem
aktywnie przy jego założeniu, później aktywnie działałem. Zestawiłem to z doświadczeniem
zawodowym moim i Rafała”.
Działalność firmy skupia się głównie na dwóch usługach –
copywritingowych oraz na tworzeniu i sprzedaży baz danych. W tym pierwszym
przypadku chodzi głównie o pisanie tekstów SEO (czyli tekstów indeksowanych
przez wyszukiwarki internetowe – chodzi o to, żeby wpłynąć na page rank danej
strony www, dla której tworzy się takie teksty). Poza tym brokerzy tworzą
treści na strony internetowe. W zależności od potrzeb klientów mogą to być
zwyczajne newsy czy też treści ofert. Net-Brokers realizowali także kampanie marketingu
szeptanego. Krótko mówiąc, zajmują się szeroko pojętym e-marketingiem oraz
infobrokeringiem. Wchodzi w to m.in. tworzenie baz danych, copywriting,
marketing szeptany, social media marketing czy kampanie SEO, mające na celu
kreowanie wizerunku firmy w wyszukiwarkach.
Praca polega głównie na siedzeniu przed ekranem komputera,
często po kilkanaście godzin dziennie, ponieważ niektóre bazy danych wymagają
dodatkowego uzupełnienia o takie pozycje, jak chociażby liczba zatrudnionych
osób. Na pytanie, czy z infobrokerstwa da się żyć, Michał odpowiada krótko: „Jasne,
musisz tylko być najlepszy”.
Rafał Kozłowicz, rocznik 1987, absolwent filologii polskiej na UMCS, prawie absolwent INiB na tej samej uczelni. Copywriter i broker informacji w firmie Net-Brokers, również współwłaściciel. Kiedy nie pracuje, czyta, pisze i komponuje. Basista w kapeli rockowej No Problem.
Michał Kuśnierz, absolwent Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UMCS. Współwłaściciel Net-Brokers. Pasjonuje się infobrokeringiem, wywiadem gospodarczym, technologiami, marketingiem i muzyką. W wolnych piszę recenzje płyt i czytam. Gdy tylko mogę pojawiam się na różnych koncertach.
Rafał Kozłowicz, rocznik 1987, absolwent filologii polskiej na UMCS, prawie absolwent INiB na tej samej uczelni. Copywriter i broker informacji w firmie Net-Brokers, również współwłaściciel. Kiedy nie pracuje, czyta, pisze i komponuje. Basista w kapeli rockowej No Problem.
Michał Kuśnierz, absolwent Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UMCS. Współwłaściciel Net-Brokers. Pasjonuje się infobrokeringiem, wywiadem gospodarczym, technologiami, marketingiem i muzyką. W wolnych piszę recenzje płyt i czytam. Gdy tylko mogę pojawiam się na różnych koncertach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz